11 februari 2016

THE OIL - THAT CHANGE EVERYTHING



Alltså, jag är så otroligt glad, att glad är en underdrift. Genom alla år som jag hållit på med krämer, smink och massa olika produkter för huden har jag ÄNTLIGEN hittat lösningen till ALLT. Jag köpte en burk med kokosolja. Jag hade av en ren slump råkat läsa att det är bra att tvätta bort smink med olja och tyckte att det var värt att testa. Och gud det var bra. Jag bestämde mig även för att använda det som nattkräm, som ett test. Efter två dagar hade alla skavanker jag hade nästan försvunnit och dessutom hade jag nästan inga "smutsiga" porer kvar. Vi snackar två dagar här alltså. Förutom det, har jag fått mjukt och återfuktad hud i ansiktet. Nu använder jag i princip bara kokosolja. Som ansiktskräm, sminkborttagning, bodylotion OCH i matlagning. Naturligt var ordet, inga konstiga ämnen eller tillsatser. Bonusen är att du både kan äta den, och får gå runt och dofta kokos. Så köp en burk ekologisk kallpressad kokosolja och släng allt annat!

Wow, I'm so unbelievably happy, that the word happy is an understatement. Trough all my years that I been using all kinds of creams, cover up make-up and different kind of products for my skin, I've FINALLY found the solution for EVERYTHING. I bought myself a jar of coconut oil. It was by chance that I red an article about how good it was to remove make-up with oil and I thought  it was wort a shot. And God it was good. I also decided to use it as a night-lotion, just as an experiment.  After two days of using coconut oil, almost all of my imperfections was gone, and so was also nearly all my blackheads. I mean, we're talking two days here. Besides that, my face has become smooth and moisturised. Now, I'm exclusively using coconut oil. As face cream, make-up remover, bodylotion AND in my food cooking. It's all natural, and no weird substances or additives. The big bonus is that you can both eat it, and be able to walk around smelling like a coconut. So go buy a jar of organic cold pressed coconut oil and throw away everything else!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar